Modele planuri de afaceri

Model plan de afaceri - Website pentru cursuri online

Rata extrem de scazuta de promovare a examenului de bacalaureat inregistrata in ultimii doi ani reprezinta o oportunitate de afaceri inca neexplorata pe piata de online din Romania. La nivel national, doar 43% dintre toti elevii de clasa a XII-a au promovat examenul de bacalaureat, ponderi foarte reduse de promovabilitate fiind inregistrate in judetele Ilfov (15%) si Gorj (25%).
Nu exista motive serioase de a crede ca rata promovarii bacalaureatului va creste considerabil in urmatorii ani; curriculumul pentru ciclul liceal este neschimbat, in vreme ce din ce in ce mai putini absolventi de studii superioare se indreapta catre o cariera de profesor. In 2012, numarul candidatilor la examenul de titularizare abia l-a depasit pe cel al posturilor disponibile: 39.000 de candidati pentru 38.200 de posturi de profesor titular. De asemenea, ponderea celor care reusesc sa treaca examenul de titularizare este scazuta – 70% in 2011 si doar 49,5% in 2012.

Model plan de afaceri - Spalatorie-curatatorie

Campusurile universitare de provincie din Romania reprezinta una dintre oportunitatile de afaceri insuficient explorate. In general, afacerile care functioneaza in perimetrele adiacente campusurilor sunt cafenele si baruri, discoteci si mici magazine alimentare sau generaliste ori centre de imprimare. Una dintre oportunitatile de afaceri mai putin exploatate, in cazul acestor campusuri, o reprezinta serviciile de curatatorie.
Campusurile universitare Grozavesti si Regie din Bucuresti sunt bine deservite de concentrarea de businessuri din perimetrul geografic adiacent; exista chiar si o spalatorie in incinta complexului comercial Carrefour Orhideea, pe langa numeroase alte firme care ofera servicii pentru studenti.

Model plan de afaceri - Sera de legume

Principalul obiect de activitate al SC Bio Veg SRL este productia de legume in sistem ecologic, intr-o sera specializata, construita de la zero, pe un teren deja existent. Culturile in productie vor fi, in primii cinci ani de functionare, cele de tomate, mazare, castraveti, varza, ardei gras, vinete. Agricultura in sistem ecologic cunoaste in prezent o evolutie accelerata in Uniunea Europeana, gratie cererii in crestere pentru produse ecologice, 100% naturale, lipsite de riscurile la adresa sanatatii implicate de culturile agricole conventionale, care folosesc metode de cultivare intensive, ingrasaminte si pesticide.

Model plan de afaceri - Sala de fitness

Piata serviciilor de fitness din Romania se afla in prezent intr-un moment de echilibru. Conform unui studiu paneuropean publicat in anul 2009, comandat de Comisia Europeana („Eurobarometer Survey on Sport and Physical Activity”), la data respectiva Romania se situa printre cele 15 state ale UE ai caror cetateni, in majoritate, nu practica deloc sportul sau il practica mai rar de o data pe luna. Astfel, 69% dintre romani declarau in 2009 ca nu practica deloc sport, pondere apropiata de cea a italienilor (67%), maghiarilor (71%) si a bulgarilor (82%, recordul negativ al Uniunii Europene).
Din pacate, informatiile certe despre piata de profil sunt rare.

Model plan de afaceri - Productie sucuri naturale

Afacerile din domeniul productiei de sucuri naturale reprezinta una dintre oportunitatile cele mai atractive din prezent de pe piata din Romania. Motivul nu este neaparat cresterea cererii, cat mai ales modificarea structurii acesteia, determinata de interesul sporit al consumatorilor pentru alimente sanatoase, fara aditivi, produse local si nu importate, proaspete sau pasteurizate.
De asemenea, decalajul inregistrat in ceea ce priveste consumul de sucuri naturale in Romania comparativ cu statele Europei Centrale si de Est si mai ales cu tarile vest-europene indica un potential deocamdata nerealizat de evolutie a pietei.

Model plan de afaceri - Pet Shop

Piata hranei pentru animalele de companie a rezistat crizei cu scaderi minime; in mediul de afaceri din Romania, un business cu acest profil are mai multe sanse de reusita decat altele, cu conditia sa beneficieze de o oferta bogata, de un amplasament avantajos, in preajma unei zone locuite, si de o pozitionare corecta. Hrana animalelor de companie reprezinta, pentru proprietarii acestora, o necesitate, nu un lux. In plus, piata de profil are avantajul unei evolutii constante, de multi ani de zile, catre segmente valorice superioare.
Specialistii in domeniu vorbesc despre o tendinta globala de „umanizare” a partenerilor nostri necuvantatori, pe care din ce mai multi proprietari incep sa ii considere drept membri ai familiei.

Model plan de afaceri - Mutari

In acest an, 2013, piata imobiliara ar putea deveni motorul unei cresteri semnificative a unei afaceri de nisa, care a avut o puternica dezvoltare in anii 2007-2008: companiile specializate in mutari. Oricine s-a mutat vreodata stie cat de stresanta poate fi aceasta operatiune, cat efort si timp implica. Insa apelarea la serviciile unei firme specializate poate scuti multa bataie de cap si, mai ales, timp: cu ajutorul unei companii specializate in acest domeniu, nu numai ca toata operatiunea va fi preluata de altii, in conditii de siguranta, cu asigurarea obiectelor in tranzit catre noua destinatie, dar efortul va fi minim din partea clientului, iar timpul scurs pana la finalizarea mutarii va fi redus, in marea majoritate a cazurilor, la doar o singura zi.
Nu este vorba doar de firme; chiar daca in proportie foarte mica, si persoanele fizice apeleaza la serviciile unor asemenea companii, mai ales ca nu implica niste costuri foarte mari. De exemplu, pentru mutarea unei garsoniere costurile nu depasesc de regula 150 de euro.

Model plan de afaceri - Magazin produse naturiste

Piata produselor naturiste reprezinta in prezent una dintre cele mai atractive oportunitati de afaceri din Romania. Spre deosebire de medicamente – inclusiv cele asa-numite „over the counter”, sau OTC – produsele parafarmaceutice de tipul vitaminelor nu au nevoie de licente speciale pentru a fi vandute, ele fiind supuse unor reglementari mai permisive, aplicabile de regula comerciantilor si nu producatorilor.
De la sfarsitul anului 2012, reglementarile europene interzic ca pe ambalajul acestui tip de produse, in interiorul prospectului sau in mesajele promotionale sa se afirme ca ele trateaza sau vindeca anumite afectiuni. Astfel, este interzisa folosirea unor cuvinte precum „vindeca”, „bolnav”, „medical”, „medicament” sau orice sinonim al acestora, care vor putea fi folosite exclusiv de producatorii de medicamente. Sunt permise doar formulari generale de tipul: „pentru mentinerea starii de sanatate”, „revigorarea, tonifierea organismului”, „cresterea sperantei de viata, imbunatatirea calitatii vietii”.

Model plan de afaceri - Brutarie

Deschiderea unei afaceri in domeniul panificatiei reprezinta, in Romania, o afacere cu un potential semnificativ de profitabilitate. Pe de o parte, romanii sunt printre cei mai mari consumatori de paine din Uniunea Europeana, cu o medie anuala de circa 108-110 kilograme pe cap de locuitor, comparativ cu o medie europeana de aproximativ 78-80 de kilograme.
Piata este insa afectata de o masiva evaziune fiscala, in special pe segmentul de paine – mai putin pe cel de produse de patiserie – in vreme ce competitia este deosebit de puternica, elemente care impun, pentru succesul unei afaceri de profil, explorarea unor nise de produse mai putin ocupate pe piata locala, in special pe segmentul patiseriei proaspete.

Model plan de afaceri - After School

Inca putin dezvoltate pe piata locala, serviciile educationale de tip after school reprezinta o oportunitate foarte profitabila de afaceri, in contextul unei cereri care este, cel putin la nivelul oraselor mari – si in special in Capitala – neacoperita.
Exista, cu siguranta, o cerere in crestere pentru asemenea servicii, impulsionata de programul de lucru tot mai incarcat al persoanelor cu venituri mari. Scandalul clasei pregatitoare, a carei introducere a vizat, in intentie, reducerea decalajelor in ceea ce priveste nivelul educational in cazul prescolarilor provenind din medii defavorizate, a functionat ca un revelator pentru interesul familiilor pentru educatia timpurie a copiilor.



Acest portal nu este optimizat pentru Internet Explorer V6